Nadużywanie Technologii: FOMO, JOMO i Zdrowe Nawyki Cyfrowe
Treść
Dnia 16 października 2024 roku uczniowie klas 4 - 6 uczestniczyli w webinarium, w interaktywnej cyberlekcji. Lekcja poświęcona była tematowi nadużywania nowych technologii. W trakcie spotkania prowadząca skupiła się na zjawisku FOMO (Fear of Missing Out) oraz jego przeciwieństwie – JOMO (Joy of Missing Out). Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, jak obie te postawy wpływają na ich codzienne życie oraz relacje z rówieśnikami.
Podczas lekcji uczniowie byli zachęcani do wspólnej dyskusji na temat pierwszych oznak problematycznego używania technologii. Mieli również możliwość dzielenia się swoimi doświadczeniami i refleksjami, co pozwoliło na lepsze zrozumienie wyzwań związanych z nadużywaniem urządzeń cyfrowych.
Jednym z kluczowych elementów spotkania było wskazanie, co wspiera cyfrowy dobrostan. Uczniowie uczyli się, jakie zdrowe nawyki mogą wprowadzić w swoje życie, by korzystanie z technologii przynosiło im radość i korzyści, a nie prowadziło do uzależnienia. Tematyka odpowiedzialnego korzystania z technologii wzbudziła duże zainteresowanie i zaangażowanie uczniów, a liczne dyskusje wykazały, jak istotne jest rozwijanie świadomości cyfrowej w młodym pokoleniu.
Cyberlekcja była nie tylko edukacyjna, ale także inspirująca – uczniowie wyszli z niej z nowymi przemyśleniami oraz narzędziami, które pozwolą im lepiej zarządzać swoim czasem spędzanym w świecie wirtualnym.