Przejdź do treści
Slider_1
Slider_2
Silwer_4
Przejdź do stopki

Odkrywanie Afryki z Kazikiem: kreatywne podejście do lektury

Treść

     Na zajęciach uczniowie klasy III omawiali lekturę "Afryka Kazika". Jak zwykle, przynieśli ze sobą swoje pudełka skojarzeń, z których wyjmowali najróżniejsze przedmioty, takie jak zabawki i rysunki, które były symbolami istotnych wydarzeń zawartych w książce. Dzieci opisywały te przedmioty i dzieliły się swoimi refleksjami na temat ważnych fragmentów lektury, co pozwoliło im na głębsze zrozumienie treści.
    Dzięki książce uczniowie poznali nie tylko zwierzęta i roślinność Afryki, ale również bogatą kulturę tego kontynentu. Lektura uczyła ich, jak dążyć do swoich celów, tak jak Kazik, który nie poddaje się mimo trudności. Uczniowie zrozumieli, że determinacja i wytrwałość są kluczowe w osiąganiu zamierzonych rezultatów.
    W ramach zajęć uczniowie otrzymali ilustracje związane z różnymi wydarzeniami w lekturze, które następnie układali chronologicznie. Każdy z uczniów miał za zadanie opisać jeden z rozdziałów książki, do którego odnosił się wylosowany przez niego obrazek. Dzięki temu każdy z nich miał okazję zaprezentować swoją interpretację i zrozumienie treści lektury.
    Na zakończenie wspólnie z panią wychowawczynią stworzyli makietę Afryki, na której można było zobaczyć zarówno roślinność, jak i zwierzęta oraz ukształtowanie terenu tego fascynującego kontynentu. Tego rodzaju aktywności nie tylko wzbogaciły wiedzę uczniów, ale także rozwijały ich kreatywność i umiejętności współpracy. Cała lekcja była inspiracją do refleksji na temat wartości przyrody, znaczenia relacji z innymi ludźmi oraz potrzeby dążenia do realizacji swoich celów. Uczniowie zrozumieli, że zarówno w przyrodzie, jak i w życiu, kluczowe jest dbanie o relacje i środowisko, w którym żyjemy.

94765